10 (7) dagar kvar

Att julen bara är 10 dagar bort gör att julbestyr har påbörjats för många där ute. Här står det dock still, med en början imorgon är tanken. Då ska klappar inhandlas och kakor ska bakas. Hittade ett nytt recept på bownies jag tänkte prova som hade en lite julig touch.
.
Idag är det EN VECKA tills vi kommer hem! HEM HEM HEM Piteå piteå piteå - De rullar fint på min tunga.
.
Då vi som sagt ska bila hela vägen hem, vilket är 80 mil, tänkte jag inspireras av mammas teknik för att underhålla barnen på långa bilfärder. Kaffe ska kokas och saffransbullar ska med för att tysta jobbiga munnar. Lekar ska kommas på för att undvika tjat och möjliggöra att köra ytterligare 10 mil innan stop måste göras. Små klappar ska slås in, som kan underhålla dem en stund och glömma bort den packning de kommer hålla i sitt knä.
Nu är det inte barn som ska åka med, men dom kan vara jobbiga ändå ;)
.
För det kommer inte bli en lätt hemfärd. Carro (corollan min) är en toppen tjej, missförstå mig inte. Men det här med att bli stressad och påskyndad att köra lite fortare gillar hon inte. Då börjar hon skaka och leva om. Sen har hon ett stort hjärta, men inte särskilt stor famn. Så att rymmas fyra stycken med 1,5 veckas packning i den kommer bli tufft.
Men hennes ägare och troföljare gillar hon bestämt och ger därför henne hedersplatsen - bakom ratten. Där ryms det inga extra väskor och påsar att förvara, utan dessa måste försvaras hos passagerarna.
.
Vi ser framemot den här resan ändå konstigt nog, hemlängtan är total!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0