Citrusfrukter

Julen är snart här och bjuder på en massa läckerheter. Men innan julbordet serveras bjuder årstiden på fantastiska frukter. Har precis ätit upp vår fjärde 1,5 kilos påse med clementiner. Det blir alltså 6 kg (?!) jag lyckats smälla i mig redan och jag som bara ansett att jag frestat smaklökarna efter de bästa clementinerna som ännu inte kommit ut, nämligen dom som kommer i trälåda... Ops. Men vi ska inte glömma att räkna bort allt som flygit omkring här i hemmet också. Så ALLA har inte passerat min magsäck, utan vissa har fått träffa huvuden, taket, väggarna och vissa har blivit vadslagning. De är så vi behandlar mat här hemma, tydligen.
.
Apelsinerna är inte pjåkiga dom heller. Nä fy så goda. Köpte hem en påse med sådana också (som snart är slut) som jag förälskade mig i. Dock är dom lite mer besvärliga att skala, så dom äter man inte liika många av. Men från att ha älskat de vanliga orangea apelsinerna, blev jag bjuden på en blodapelsin igår som jag nu sätter före de vanliga apelsinerna.
.
Jaa, det är tydligt att jag frossar i citrusfrukter nu. Det är en tradition som jag håller fast vid. Blir alltid så här vid juletiden ;)
.
Läste lite rolig kuriosa om Julens läckerheter så som dryck, nötter och choklad. Presenterar det lite närmare jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0