Hem ljuva HEM

Hemlängtan har varit stor senaste veckan. Enormt stor. Tänk er själva - Det känns som att man ska åka utomlands, på riktig semester. Få koppla av, äta gott, rå om varandra och bara vara. Det är en fantastisk känsla och man kan inte bärga sig till avresedatumet. Men lägg även på detta - Att få komma HEM, till familjen, släkten, vännerna, byn och staden, allt som ligger en närmast om hjärtat. Jaa, hemlängtan har varit stor.
.
Vi bilade upp, 80 mil är det från Uppsala till Piteå. Ca 21.45 började vi rulla efter en hektisk dag med jobb, packning, städning och rusch för att hinna, och anlände sedan till Hemmingsmark runt 07.30. Så med 6 timmars sömn natten innan steg jag upp 05.45 för att sedan få sluta ögonen 07.45, 26 timmar senare. Så med denna fakta kan ni förstå att bilfärden innehöll allt.
.
Det började med att jag var arg (anledningen är orelevant i sammanhanget) för att sedan återgå till normalläge innan jag njöt av bilfärden och tyckte det var roligt. Petter skötte sig fint och fjäskade lite sådär lagomt för chaffören (mig) så kär hann jag också vara. Sedan blev alla trötta och folk pratade inte lika mycket - så var det mindre roligt. Inte tråkigt, men mindre roligt. Det blev därefter min tur att bekanta mig med tröttheten och jag blev tråkig. Tyst och lite halvbitter. Men om man ändå vägrar att lägga igen ögonen så kommer det... Jepp, då blir man Övertrött.  Tyvärr kan jag inte roa er med att jag började gråta, men jag hann uttrycka att jag ville gråta. Inte över nått särskilt, typ en tjejgrej. Sen kom det roligaste, när man blir så övertrött att man skrattar hysteriskt. Jepp, den fasen hann jag också med. Fick inte luft. Ibland hörde jag inte ens vad som sa, men då fantiserade jag också skrattade jag.
.
Men summan av kardemumman så var det faktiskt en fantastiskt rolig åktur tillsammans med tre underbara karlar :) En lyckad roadtrip!
.
Tillbaka till hemmet...
Att få anlända till mamma och pappas famn som tog emot mig i Skellefteå var underbart. Att sedan kliva genom dörren, känna doften av hem och se allt julbestyr som nu pyntar hemmet var även det underbart. Öppnade kylen och där fanns det juice, alla olika ostar jag saknat och annat som man aldrig själv köper hem, underbart.
Har nu bläddrat i Piteå-tidningen och hunnit prata med mor och far.
.
Även om jag fått cykla hem hade det varit värt det...
.
Nää, nu ser jag bara framemot vad allt den här hemresan har att ge. Hoppas på en fullspäckad, rolig, men även skön vecka här hemma :)
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0