TANITA

När jag började jobba på actic introducerades jag med TANITA vågen. En våg som gör BIA-mätningar, det vill säga mäter kroppens sammansättning av fett, muskler, benmassa, vatten, bukfett, biologiska ålder m.m.
Den ger alltså väldigt intressanta mått, inte bra för den som vill minska i vikt, utan även för den som vill träna och bygga muskler.

Om två veckor är det 2 månader sen jag vägde mig på den för första gången , och då hade jag inte hunnit komma igång med min träning fullt ut eftersom knäna var paj efter lidingöloppet. Men då startade min träning om efter ett uppehåll på ca 2 veckor, och före det var det endast löpträning som gällde. Så musklerna var åsidosatta ett tag.

Nu om två veckor ska en ny mätning göras för att se hur de här två månaderna av träning ca 5-6 dagar i veckan har gjort med min sammansättning av kroppen.
(hoppas på att fettet blivit muskler och därmed nått kilo fler som visas på vågen)

Även om inte det skulle ha förändrats, menar det inte att min kropp inte fått
Någon effekt av träningen, nej. För genom mina anteckningar av styrketräningen och konditionen kan man enkelt utläsa att skillnader har skett.

Återkommer med resultaten.

Först upp och iväg till gymmet. Dags för stakträning och crosstrainer innan mitt arbetsshift börjar :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0