Det börjar nu...

... Vasaloppsträningen. Det är dags att börja fokusera. Dags att börja ha ett tydligt mål med vad jag gör och varför jag gör det. Idag började det och det var en kamp.
Först en kamp mot rumpan, som helst ville sitta hemma. Ville hellre sitta hemma och plugga än träna, vad hände?
Men efter en strid i 2 timmar tog jag mig iväg.
Sen var dags att för stakmakinen, kamp nr 2, den fruktade stakmaskinen från h-vetet kändes det som.
Körde 2 x 10 min iaf och var super nöjd att hjärnan vann över kroppen. Sen "belönade" jag den med 25 minuters intervaller på crosstrainern.
Ett svettigt, men roligt pass.
Även om man aldrig aldrig skulle vela vara utan den där träningen och de där häärliga upplevelserna som den gör, går det ändå trögt ibland. Ibland blundar man för det där och vill gärna se att det finns ta mig tusan inte tid. Det är då man saknar att ha en peppande träningskompis som sliter en ur soffan. En som även pressar en att köra liite hårdare och liite tyngre varje gång. Nån som ger en den där extra energin som finns, men man kan inte hitta den själv.
Den kompisen hade jag i Umeå... Men var är hon nu..? I Gällivare... Svår att ersätta, men det kanske är dags att börja försöka. Så på fredag (mest troligt) har jag en träningsdejt :) treevligt!

Kommentarer
Postat av: malin

men ååh, ja.. jag tänkte just på att jag hade behövt nån som peppade mig här idag. men snart ses vi :) kram <3

2011-11-21 @ 23:42:32
URL: http://verkligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0