Nytt sötningsmedel

För några nummer sedan i Fitness Magazine skrev dom om ett nytt sötningsmedel som var påväg in på marknaden och skulle röstas igenom till hösten. I fredags blev det gjort och nu har EU godkänt det nya sötningningsmedlet Stevia, som varken innehåller några kolhydrater eller kalorier.
Det här kommer verkligen att bli intressant, för nu sätter forskarna igång och granskar den nya produkten. Så räkna med att det framöver kommer att göras stora rubriker om detta och alla dess hälsorisker.
Jag är själv väldigt skeptisk mot detta, var kommer detta att ta vägen? Hur påverkar den söta smaken kroppen? Blir det ingen påverkan på blodsockret? Matspjälkningen på detta? Jaa... frågorna är många.
Så snart kommer det drycker, godis, fika, safter m.m. som kommer att marknadsföras som "utan" kalorier, utan socker, endast naturliga ämnen osv. Jaa... jag kan inte säga det för många gånger, det kommer bli intressant.
Men tills nyheten har lagt sig tror jag att jag håller mig från detta... Känns som att nått lömskt bör det ju vara? Någon dålig effekt måste det ju ha på kroppen? Och hittar dom inte nått sådant så lär de väl komma att det är cancerframkallande, som allt annat.
Men om inte, så vore det ju en toppen produkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0