Storhandling & middagstips

Jag är inte riktigt som alla andra, utan jag ääälskar att gå på ICA MAXI och bara strosa och handla för en massa goda maträtter och nyttigheter.
Idag gjordes en sådan och på nått konstigt sätt känner man sig rik (?!) efter att man har gjort det och kylen är full av varor som lockar en att laga mat. Så det som blir i veckan är iaf:
- Glasnudlar med shiitake och spenat (en rätt som jag hittade i fitness med kött, nudlar, grönsaker, svamp, spenat m..)
- Fullkornslasagne (Provar nått nytt och gör allt själv, utom plattorna)
- Kesoplättar med kesella och bär
- Stekt palt (har kvar i frysen sen förra fredagen)
- Blodpudding m. bacon keso morötter (dåligt, jag vet. Men järnet behöver det)
- Korvstroganoff m. bulgur (för petter skull...)
Glasnudlar med shiitake och spenat (+ kött och tänkte smyga ner färsk broccoli)



Det tål att nämnas att jag än en gång vann tävlingen på ICA ;)
Tävlar alltid mot alla andra i kassan om vem som har nyttigast varukorg, och idag tog jag hem den utmärkelsen ;) Yees! Tur inte Petter var med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0