Träning är inte för alla?

Tyvärr, jag ser det inte. Jag tror fortfarande att alla mår bra av någon form av rörelse och kanske till och med prova på utmattning någon gång. Förutom alla de framtagna forskningsresultaten som finns, så tror jag den bidrar till än mer. För mig är den avgörande för min sömn, kost, humör, stress och mer där till.
.
För en som har det här med träning, kost och hälsa som en livsstil är det svårt att förstå hur man inte kan gilla det?! Men missförstå mig rätt. Jag fattar ju. Så här blir det ju för alla som brinner för nått, ex tv-spel. Dom tycker säkert att jag är konstig som inte tycker det är kul att stirra i en tv och få "fyrkantiga ögon" som man fick lära sig när man var yngre.
.
Nej, men jag står fortfarande fast vid att det finns någon form för alla.
.
Var nära nu på att skriva att man behöver ju inte tävla i det. Och det behöver man inte. Men jag läste nyss en insändare som fick mig att stanna till och tänka. Den handlade om hur alla idag profilerar sig som att "man utgår från sig själv och sina egna förutsättningar" osv osv. Men i slutändan så blir ändå en tävling. Exempelvis alla de konditionstest som utfördes i skolan som "utfördes endast för sin egen skull" (eller hur? Hela klassen sitter och tittar). Hon som skrev insändaren beskrev sina känslor vid sådana test, vilket gjorde att jag som alltid varit aktiv reagerade, för den känslan har aldrig jag själv känt. Jag ääälskar ju att tävla. Om jag är bra på det.
.
Men hur får man då bort "tävlingsidrotten"? Jaa... Kör ditt eget race! Inne på ett gym, ute i spåret eller i simhallen behöver man inte tävla. Även om det gjordes i skolan, så är inte det enda sättet att träna på. Skit i att anteckna hur det går, skit i att ta tid eller kolla på pulsklockan. Gå, spring, lyft eller gör det som känns bra så tror jag att man kan hitta sin grej. Träning är brett och inte alls lika snävt som skolan visat oss.



Träning ska vara roligt!

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar verkligen att träna, men jag är inte särskilt bra liksom speciellt stark eller uthållig. Men jag försöker iallafall att hålla igång, för det är roligt:) Men jag är inte lika hälsosam med mat och liknande, och särskilt inte på helgerna, men men, så kan det gå.



Iallafall så har jag så sjukt lite tid nu att hinna gå till gymmet och träna, men jag satsar på att gå helst minst två promenader per dag iallafall. Men jag undrar om du kanske har något tips på bra träning som jag kan göra på kvällen när jag har kommit "hem" till mitt rum på skolan också? Vi går skola från morgon till kväll, och gymmet stänger redan 19.30, och sen måste vi göra en massa läxa och övningar i stort sett hela kvällen. Men jag tänkte att jag kan tränga in ett litet träningspass hemma ändå. Gärna styrkeövningar eller någonting. Kanske om du har något "program" eller liknande som man kan göra utan hantlar och sånt. Gärna hur mycket man borde göra av varje övning också. Känner mig urkass som tappar mina muskler direkt!!;)



Eftersom att du är duktig på detta kanske du har något tips eller program att ge mig tänkte jag?;) hehe



Kram på dig finaste Maria, hoppas att vi hinner ses till jul:) <3

2011-12-01 @ 11:08:19
URL: http://pivii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0