Regn, blåst & uppförsbackar

Ungefär så man kan beskriva gårdagens pass med team sportia...

Packade väskan redan på morgonen och tog med cykeln till jobbet för att direkt efter kunna dra till träningen. Hade jag vetat att ett oväder skulle komma hade jag inte gjort detsamma, men ovetandes så laddade jag för det hela dagen. Vid 4 kom regnet och höll i sig, men va tusan, jag hade ju bara mina cykelkläder och därmed blöjbyxor så ett pass inne i gymet var inte aktuellt. Så hoppa i kläderna och trampa på!

Stressad som jag var tänkte jag spara in tid på att inte ta på mig hjälmen, utan ta den under armen (?!?!) men nån sekund sparade jag kanske in. Fast kraschen försenade mig ändå förstås... Jovisst, blev årets första vurpa också. Regn är inte optimalt för dom där smala ospårade däcken... Smack in i asfalten lät det och nu går jag uppskrapad och blå om höft & knä. Tur jag höll hjälmen i handen så jag inte skrapade upp den också ;) typ.

Men idag är det förstås strålande sol, och jag har planerat innepass :)

happ happ alla fredagsfisar, en anstängning idag kör vi! Blir långhelg för många av oss med allt vad det innebär ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0