Veckans träning v.16

Måndag: Hinderbana - Pulstoppar & Styrketräning 75 min
Tisdag: Cykling 100 min (4mil) regn och blåst...
Ondag: Cykling 90 min (4mil)
. Gym - Triceps & Mage 40 min
Torsdag: Cykling team sportia 90 min (3 mil) BLÅST
Fredag: Gym - Axlar, Biceps & Mage 60 min
Lördag: vilodag (jobb)
Söndag: Gym - Rygg 45 min
Totalt: 8h 20 minuter. En vilodag denna vecka, vilket var en mer än kroppen ville. Men ibland är det bra att tvinga sig att inte träna. Det underlättade ju då jag jobbade 18,5 h under helgen också.
.
Cyklingstiden är lite varierande, trots samma sträcka. Detta beror ju mycket på väder och vind... Då det är enorm motvind går det bara inte att cykla i samma takt som man "brukar". Och sen Team Sportia cyklingen är som sagt klungträning då vi är ett stort gäng som cyklar tillsammans, vilket innebär lite lägre tempo och mer teknik. Dessutom blir det att vi stannar nångång under färden och snackar ihop oss osv. Denna vecka var vi över 170 st som genomförde cyklingen i torsdags!! Helt otroligt...
.
Men en bra vecka blev det trots allt. Nu siktar jag dock på att öka träningsfrekvensen lite men trots det behålla kvaliteten i passen. Ny vecka, Nu köör vi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0