Distanspass med kvalitet

Avverkade ett Distanspass med en löpargrupp i morse vid 10-tiden. Fanns fyra olika nivåer att välja bland, där jag valde den näst högsta. Var dock rädd att det skulle bli för högt tempo med tanke på att jag inte ska gå för högt i puls på distanspassen. Men det gick bra och Kunde ligga på en låg kontrollerad puls. Därmed även surra passet igenom, vilket andra flåsande människor kanske tyckte var irriternade?:P

Vi Lyckades beta av en distans på 21,3 km med ett snitt på 5,53min/km. Stolt tjej har därmed gjort årets längsta tur med relativt hela knän. Smärtan kom krypandes efter en mil, i vanlig ordning, men helt kontrollerad. Och nu så här 4 timmar senare känns det helt okej.

Så nöjd att jag gjort det, så nöjd att konditionen verkar finnas där :)

konsten är att träna på låg intensitet. Något jag måste träna på då man alltid vill för mycket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0