Motionscupen

Vilken fantastisk kväll det blev.
Var sådär lagomt seg på eftermiddagen och regnet som började ösa ner under färden mot Storvreta gjorde mig än sömningare och sugen att vända om. Inte alls sugen att springa i lera med mina nya skor ;) Men skam den som ger sig va? Så jag for dit.
 
Ställde in mig på ett träningslopp, bara för skojjsskull och ingen prestationsångest överhuvudtaget. Men det kan ni ju alla förstå hur det gick... Tävlingshjärnan gick igång och redan efter 1,5 min så var pulsen uppe i 180. Hade iofs inte värmt upp ordentligt heller, men tro mig, jag hann bli varm.
 
En tuff tuff terräng med mestadels antingen lera, stubbiga/slingriga/röttfyllda stigar eller branta backar. Låg även två stycken tallar tvärsöver banan så vi fick träna lite häcklöpning. Men det var en rolig bana ändå, en 5km bana som vi sprang 2ggr. Så vi fick springa upp för "slalombacken" 4ggr istället, hoppa 4 ggr över träden, etc. Men jag hade roligt.
 
Milen tog 48 min 1 sek. Låter inte som en särskillt bra tid, men efter en sådan bana är jag mycket nöjd. Det gav mig ju ändå en andraplats bland damerna ;) fast det inte var någon tävling...? ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Toviie

Jäkla vad bra du är! :) min idol! jag tror du springer ifrån Tompa på Lidingö! :)

Svar: haha Där har jag nog inte en chans... Sånn löpare som han blivit :) Alldeles för duktig. Du måste sinka han Toviie, lite lätt. ;)
pusher.blogg.se

2012-08-23 @ 14:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0