Recept: Fetaostfylld Kycklingfile

 
Igår kände jag mig ambitiös som tillagade denna måltid på kvällskvisten för matlådorna idag... Men gott blev det.
 
Fetaostfylld Kycklingfilé

 
4st kycklingfileer
2 paket bacon
1 paket fetaost (hel bit)
1 burk creme fraiche paprika & chili
1 burk creme fraiche  
chilikrydda  
salt & peppar  
färsk basilika
 
Gör såhär:
1. Snitta upp filéerna & fyll dom med smulad fetaost. Krydda & linda in i bacon. Stek i lite smör så de får fin färg
2. Lägg filéerna i en ugnsfast form. Rör ihop creme fraicherna med hackad färsk basilika & häll sedan över filéerna. Stek i ugn på 225 grader i ca. 40 min. Smula över lite fetaost innan servering. Kolla filéerna ibland för att ha koll på om de är färdiga.
3. Passar till det mesta! Tex potatisgratäng, klyftpotatis, ris, råstekt potatis mm mm
 
Kommentar: Själv delade jag flieerna längstefter så det blev 8 bitar jag snittade i, för att få mer fyllning i och mer bacon runt. Var lite kladdigt att göra, men blev otroligt gott och längtar efter en god matlåda till lunch. Jag gjorde klyftpotatis (av färskpotatis) som vi ska äta det till detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0