Skidmil nr 2

Att det är kallt och snöar är ingen tillräcklig ursäkt för att inte åka skidor, då mestadels av vintern kommer se ut så. Istället är det bara bita i och ta på sig ett par extra sockar och ännu en mössa. 
 
Kunde idag lämna flackan/åkern/fotbollsplanen för att börja åka in i skogen. Till och med där var det tillräckligt med snö för att knixa sig fram. Dock kanske inte att lita på att det är täckt fullt ut, men det var bara någon enstaka kvist som stack upp. Så i 45 minuter åkte jag i terrängen med backe upp och backe ner och tränade lite trampteknik innan jag åkte till flackan och övade diagonalåkningen i 15 minuter. Så en dryga mil knåpade jag ihop och även tår utan känsel.
 
Idag är det 4:e december och jag har redan hunnit börja komma igång lite smått med skidåkningen. 
Gick tillbaka och kollade då jag kunde börja åka förra året, och då var det inte förens 5:e Februari jag åkte första skidmilen!! Bara 1 månad innan start i Sälen... Inte konstigt att jag var stressad... 
 
Låt nu den här snön ligga kvar så kan jag fasen ta ett nytt rekord det här Vasaloppet!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0