det närmar sig...

Har haft tre dagars vila. Rätt skönt, men inte det jag direkt borde ha just nu med tanke på att det är 8 dagar till det där så kallade vasaloppet.
.
Men som sagt är det svårt att träna grenspecifikt då snön är BORTA, jepp - BORTA. Här finns det ingen snö längre utan det gröna gräset är nu framme och det ligger närmare 10 grader varmt om dagarna. Hade det inte varit för att ett Vasalopp står runt knuten hade jag också njutit av det, men får göra det nästa vecka istället. För visst hade det varit tragiskt om det var sånnt här väder hemma i Piteå, där man faktiskt kan göra något med snön som exempelvis köra skoter, åka skidor, skridskor och allt annat som är fantastiskt roligt. Här finns tyvärr inte samma möjligheter till sådan spontanitet om vi inte vill hyra in oss och betala multum för dessa aktiviteter.
.
En dm snö, som är det mesta vi haft, är nu borta. Till Uppsalas lycka.
.
Men hur som, man kan ju träna ändå. absolut. Men för det första har det varit rätt mycket och jag har fått prioritera i två dagar. Men sen en dag var jag allmänt trött och bara vilade. (faktiskt rätt stolt över det)
.
Nu däremot är det dags för sista rycket! Träning i dagarna fyra som bara ska bli värre och värre för varje dag, för att på tisdagen vara totalt uttömd och återhämtningen kan påbörja. Så nu gäller det att börja fokusera. Det går alldeles för mycket sjukdomar och virus här som kan förstöra, och enligt läkarna håller de i sig i över 14 dagar vanligtvis. Så nu är det fokus på träning, mat och framförallt återhämtning för att inte drabbas av något av dessa.
.
Funderingarna går kring om jag ska beställa lite Rödbetsjuice?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0