Friluftsdag i fjällnora

Plusgrader och strålande sol var det här i Uppsala då vi vaknade igår. Trots ett par vinglas kvällen innan går det inte att en sådan dag inta soffläge. Nej nej, så hoppa i kläderna och bege sig ut.

petter hyrde långfärdsskridskor och själv tog jag såklart skidorna, runt fjällnoras sjö på 11 km. Fantastiskt härligt med klarblåhimmel och fullt med folk, gamla som unga som var lyckliga från magen.

Efter halva sträckan hittade petter, som Fredrik i solsidan, ett korvstånd under motionsrundan ;) var dock tillfälligt slut, så han fick åka vidare.

11km på ovana långfärdsskridskor fick räcka, medan skidrundan fick bli 22 km lång :) en felfri andra stäcka som tog ca 35 minuter! Stolt som en tupp. Hittills är det också årets längsta runda som gjorde att jag nu totalt har 8 mil i spåret!

Kan inte med ord förklara min lycka jag kände igår. Kvalitetstid med underbaraälskade, omgivna av andra lyckliga människor. Att sen dessutom få vara ute och "göra nytta" - underbart! Mera sånnt tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0