Semester

Aldrig tidigare i mitt liv har jag haft en semester. Jag har aldrig själv unnat mig att ta en veckas ledigt för att bara vara, hemma eller i sverige någonstanns. Nej, utan för att jag ska ha tagit ledigt så ska en utlandsresa vara inbokad och helst på ett sådant datum att jag kan knyckla in 60 timmars jobb/plugg veckan innan och sen 60 timmars jobb/plugg veckan efter - också var jag ikapp och det märks knappt att jag varit borta.
.
Men i år har jag bestämt att premiären ska ske. Jag ska unna mig att ta ut en, två kanske tre veckors semester. Hur många vet jag faktiskt inte än, men så många som krävs för att jag ska hinna koppla av. Redan nu har jag börjat längta till sommarens äventyr, men förhoppningsvis ska det hinna ske ett och annat innan dess?
.
Just nu är förhoppningarna om en ledig tid vid påsk såå stor. Hoppas på att få åka uppåt, hem och till jäckvick för några dagar uppe på fjället och skotern. Det är riktig semester det. Men när man har ett jobb att sköta är det inte alltid en självklarhet att det går att ordna...
.
För sen måste jag ju också vara ledig:
  • Vasaloppet fredag-måndag
  • Umeå 9/5-?
  • Vätterrundan fredag-söndag (måndag)
  • Vansbrosimmet lördag-söndag
  • Gottland? onsdag-söndag
  • Fjällen på bröllop i september tors-söndag
Men när jag ser på det såhär så är det ju inte så mycket ändå... Egentligen bara några helger... :) Och nästan allt har med träning/tävling att göra ;) treeevligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0