Dagen D

Har räknat dagar, timmar och nästan minuter för den här dagen! Dagen då vi får börja rulla hemåt. Hem för att stanna en stund, inte bara ranta runt om vi gjort varenda gång tidigare. Nä, nu ska vi hinna sätta oss ner och njuta :) aahh!
 
Förutom att jag längtat så till att få komma hem, har även längtan efter min livs första sommar-semester varit stor. Varenda sommar sedan jag fyllde 18 år, vilket är 6 år sedan, har jag jobbat mer än heltid. Från första lediga dagen efter skolan till sista söndagen innan skolan började om. Första somrarna hade jag till och med 3 jobb!! Pengakåt, javisst. Men det är något som jag idag är både glad och stolt över att jag gjort. Jag visade fram fötterna, skapade mig ett gott ryckte på arbetsmarknaden och tjänade dessutom pengar på det. Det var en period som gav mig mycket kunskap, men även en stor kännedom om mig själv...
 
Men att jag inte haft någon semester är inte mina chefers fel, för dom har tyckt jag borde vara ledig, men det är mitt egna samvete som satt stopp. För plikttrogen för att kunna lämna. För plikttrogen för att kunna njuta. Har trivts så bra på mina jobb att jag lika gärna kunnat vara där.
 
Hade det inte varit för att vi nu ska lämna stan så hade jag lika gärna kunnat jobba på här också. Hade inte haft ro eller samvete att vara ledig för att vara hemma, utan planer. Då kan jag lika gärna jobba. Men som tur var så ska vi åka bort. Jag har en anledning att ta ledigt, och det känns bra! Sen att jag bara tog två veckor... Det ångrar jag lite nu, med tanke på att jag har fem.
 
Fast med min packning så kan man tro att jag tagit ut fem veckor... 
Ps. här är heller inte jackor, hårprodukter, smink etc. med...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0