Vansbrosimningen 2012

Igår gick första tävlingen på början av min andra svenska klassiker!
Vansbrosimmet stod på schemat och jag var där. Likaså var även Petter, mamma & pappa. 17,7 grader i vattnet var tempen och med tanke på vilken badkruka jag är så är det klart det var KALLT. Andra konstiga typer tyckte det var skönt, men dom hade fel. Första 500 metrarna chippade jag efter luft, så där panikaktigt som man inte kan styra över. Tillslut började jag tappa känseln tror jag, för då blev det rätt lugnt. Men allt eftersom började händerna ge vika. Den där "förfrysningen" (ett relativt ord. Jag anser inte mycket vara en förfrysning längre) i fingrarna jag fick under vätternrundan gjorde sig påmind och kraften försvann. Så med klo-liknande händer fick jag mer gräva mig fram i vattnet. 
 
Det gick ändå bra, jag slog min förra tid med 2min 41 sek. Så jag är nöjd. Nöjd nöjd. Intalar mig själv just nu... NÖJD. Men jag frös inte och jag har inga skador eller men från denna tävling :)
 
Total tid 2012: 1h 6 min 41 sek
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Tillochmed i badmössa är du söt. Du är nog den enda :)

2012-07-10 @ 11:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0