Varningstexter på läsk

Fitness-Fia "ff" som jag så fint blir kallad på Petters jobb (vad petter berättat har jag ingen aning om) sitter jag just nu och läser fitness magazine :)

Hittar där ett roligt test några forskare gjort för att minska läskkonsumtionen, nämligen att sätta varningstexter likt dem på cigarettpaketen. Och med dem meddela hur länge de måste springa för att göra sig av med kalorierna i den. Det avskräckte, och det förstår jag! Nämligen 27 minuter för en 33cl coca-cola!

Det här tror jag hade kunnat vara en ide att införa för att förbättra folkhälsan!

Nä Huvva vad läskigt vilka mängder många trycker i sig helt i onödan! Läsk är inte alls min grej, utan det är
Bubbelvatten! I dryckesväg. Jag har också laster, men det har inte med dryck att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0