Vasaloppet

Nu har det snart gått en vecka sedan senaste uppdateringen, så det kanske är dags.

Som ni förstår har Vasaloppet varit och jag överlevde det med nöd och näppe. Skidvallningen blev inte i närheten så bra som i fjol då det "sög" i snön från start till mål. Då andra gled ner i sluttningar fick jag staka för att hänga på. Men jag fick känna mig stark i stakningen och kunde därmed spara energin till då den krävdes som mest.

Dippar kommer såklart under ett så pass långt lopp, men då gäller det att bestämma sig och övervinna sin egen vilja. Till hjälp hade jag kentas "just idag är jag stark" samt frälsningslåten "det går så lätt lätt lätt när man är frälst frälst frälst", en utmärkt blandning som säkert fick endel motståndare psykade. Man blir lite knäpp när man är så där mentalt och fysiskt trött, så allt vad som hände och skedde är en historia för sig.

Men jag kom i mål på en tid 07.23.20! Kapade fjolårets tid med 43 minuter, men lyckades ändå tappa 16 platser... Så placering 458 blev det i år, vilket jag såklart är nöjd med. Men inte tillräckligt för att anse mig klar, nej. Jag är redan anmäld till Vasaloppet 2013 ;)

Idag är det 98 dagar till vätterrundan, så bara att hoppa på en cykel nu få och börja trampa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0