Jobba eftermiddag

Visst gillar jag egentligen att jobba tidigt från morgonen för att få eftermiddagen helt fri, tillsammans med min sambo som alltid jobbar förmiddag. Men ibland är det väldigt skönt att jobba eftermiddag...
Då lagar jag alltid någon mat som blir till matlådor, tränar från morgonen, städar och tvättar. Allt medan jag är pigg och fräsch.
Men förutom all nytta man hinner med så hinner jag även vakna framför nyhetsmorgon med gröt och kaffe. Jag hinner duscha lite längre och ibland även locka håret innan jobbet börjar. Lite sånt där som man inte gör om man börjar 06.15. Vardagslyx kan man kalla det och det är ju framförallt i vardagen vi lever.
.
Idag får jag dessutom lägga till ordet PACKA i planeringen, för imorgon efter jobbet bär det av.
.
Nu känner jag att jag BORDE cykla, men usch vad jag inte vill. Jag vill gå in i ett gym och lyfta tunga vikter, inte sitta på mina skavsår som finns på rumpan och heller inte plåga det knä som fått något inflamationsliknande. Men vad gör man om det är enda turen som kan genomföras denna vecka, då är det bara hoppa upp på sadeln och cykla. En bit iallafall.
.
Dags att visa vem som bestämmer, igen. Ungefär som man fick göra uppför denna backe efter 16 mil i benen. (Ser betydligt lättare ut på bild...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0