Stevia - saft

Stevia, det nya sockret som godkändes i höstas inom eu har nu börjat finnas i allt fler produkter. Detta socker ska vara helt naturligt och utvinnas från plantan stevias blad. Då sötningsmedlet dessutom inte innehåller några kalorier tror jag detta kommer bli en super-hit på marknaden. (själv är jag lite kritisk till produkten till jag fått motbeviset...)

Så för att prova det nya köpte jag en fun light gjord på stevia som helt klart höll måttet. Jag är inget fan av drickor överhuvudtaget, men denna kan jag använda som ingrediens i mina mellanmål med kesella eventuellt :) och kan kanske vara ett alternativ till er som dricker mycket läsk/saft?:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0