Det här med träningsmål

Jag har frågat det förut, men jag frågar det igen. 
 
 
 
 
Sätt upp mål (SMART)

  - Specifikt

  - Mätbart

  - Angeläget för dig!

  - Realistiskt och utmanande

  - Tidsatt
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Mina träningsmål jag satte upp i September;

1. Lidingöloppet 2012 tid: 2.38  (2.32.12)

2. Vasaloppet 2013 tid: snabbare än 7.23 (ett osagt mål på 7h)

3. Vätternrundan 2013 tid: 10h
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Och hur ska jag uppnå detta? Jo, jag la upp min träning för 10 veckor framåt (fram till 21/12). Där har jag exakt vad jag ska hinna med på varje vecka för att nå dessa mål. Sen har jag även lite delmål på vägen och lite belöningar då jag uppnått dessa. 
 
Första delmålet är 21/12 - då ska jag ha genomfört den träning som är planerad och belöningen är en hemmavistelse med några riktiga vilodagar. 
 
Andra delmålet är 11/1 - Då är det skidläger på schemat. Både ett delmål och belöning på samma gång. 
 
Tredje delmålet är 2/2 - THE NIKE BLAST. Ett delmål att räkna ner till och en belöning. 
 
Sedan är det dags för nästa utmaning - VASALOPPET! 
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Som ni ser väljer jag att belöna mig med träning, men det kan lika väl vara en massage, kläder, middag etc. Och efter varje Utmaning/tävling, ger jag mig själv något riktigt fint jag också ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag vill ha mål med min träning och ibland inbillar jag mig att jag har det. Men tror ändå dom behöver bli tydligare för mig! Får knåpa ihop några konkreta!

2012-11-28 @ 22:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0