Recept: Räkpasta med Curry & Tomat

För 4 personer
 
400g skalade räkor
4 portioner pasta (farfalle/fjärilar)
1/2 purjolök
1 rött äpple
1 msk curry
1 msk smör
2 vitlöksklyftor
2 msk tomatpure
1/2 förp krossade tomater, chili 250g
1/2 förp krossade tomater, vanlig 250g
2dl matlagningsgrädde
salt & peppar
 
Tina räkorna & Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
Ansa och strimla purjolöken. Dela, kärna ut och skär äpplet i tärningar.
Fräs purjo, äpple  och curryn i 1 msk smör någon minut i stekpannan.
Blanda i 2 pressade vitlöksklyftor, 2 msk tomatpure och de krossade tomaterna. Låt sjuda i 5 minuter. Rör ner 2 dl matlagningsgrädde. Blanda i räkorna och låt allt bli varmt. Koka inte, för då blir räkorna sega. Smaka sedan av med salt & peppar.
 
 
 
Kommentar; Helt underbart gott! Kommer jag absolut göra om och förhoppningsvis ni med. I orginalreceptet stod det en hel förpackning krossade tomater med chilismak, men med risk att det skulle bli för starkt för en med känsliga smaklökar så blandade jag hälften hälften. Så gillar man jätte stark mat kan man göra så. Men jag/vi gillade det mer såhär. TESTA
 
 

Kommentarer
Postat av: Toov

Men jag hade nästan gett upp att läsa här. Kul att du skriver :) och bra med recepttips!
Gjorde kyckling med nån currysås igår. Jag använder curry alldeles för sällan. Det är ju gott! :)

2012-11-21 @ 08:11:14
Postat av: Veppo

Men hur gott lät inte det där?! Kommer defenitivt göras här hemma hos mig! :)

2012-11-23 @ 20:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0