Knäbehandling 1

Idag kl 9.00 hade jag tid på Idrottsskadecentrum där de skulle titta på mitt knä.
Det började rätt bra med att få lätta på jeansen, men så fort jag fått av dom så började svetten rinna. Han skulle känna och klämma, och precis som väntat klämma lite extra mycket där det gjorde ont. "här? Menade du Här? Om jag gör så här då? Oj, det gjorde ondare?" typ så. Kändes som vi höll på ett bra tag innan han gjorde ett konstaterande att det är ärrvävnader som gör den här smärtan. Och med ett rätt stort område i knäleden, enligt han. 
 
Så behandlingen skulle påbörjas direkt och han sabbade in tre stycken nålar i knät! Bara av att skriva de här orden får det att pirra i hela kroppen, inte bara för min nålskräck utan för att det gjorde så ont!! Hade i dom i några minuter innan han tyckte det var dags att trycka i dom djupare och snurra på dom. Och då lackade svetten rejält. Fy fanken vad ont. Sen lite fler tester och lite övningar att göra Varje dag tills nästa fredag då nästa behandling ska göras....!! Gruvar redan nu. 
 
Det andra knät? Det tror han är en överkompensation som omedvetet blir då man får för ont i det ena knät. Så vi börjar med ett och ser hur det andra reagerar på det. Pjuh.
 
Ärrvävnaden sitter nedanför "patella" - knäskålen. Som tydligen blivit hård och stel. I denna ärrbildning har det växt in nervtrådar som gör att det blir en sådan smärta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0