Träning

Inlägget som for bort igår var "Veckans träning v41", och det som egentligen visade sig var att det blivit en bra och varierad vecka med allt från spinning, gym, yoga, till stakmaskin och rehabövningar
 
Efter en kortare tränings-dipp är jag nu tillbaka och tycker det är underbart igen. Men veckan efter Lidingöloppet var jag inte alls sugen på det här med att träna, och körde då bara två pass också. Visst var jag skadad i knäna då, men hade jag haft ett sug som jag har nu så hade jag ändå kört överkropp eller annat. Men det ville inte kroppen och jag lyssnade. 
 
Att man tillåter sig ha dippar och ta medvetna uppehåll från träningen tror jag kan vara nyttigt för någon gång. Att hinna längta tillbaka och känna att det är Roligt, vilket också ska vara anledningen till att vi tränar. Så istället för att vara stressad över knäskadan eller stressad över att träna, gjorde jag de pass jag ville göra - så som yoga. Och veckan därpå var jag då tillbaka och körde på som vanligt.
 
Nu är jag redo för att kugga upp träningen igen. I tio veckor framåt har jag en fast plan om vad och hur jag ska träna, med siktet inställt på skidlägret i Orsa. Efter de tio veckorna har jag förhoppningsvis förberett mig tillräckligt för att kunna ta några avkopplande dagar på hemmaplan med endast lite skidåkning på schemat :) Så jag jag sedan 1,5 vecka att kugga upp igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0